Trött och bitter.

I morse var jag uppe på sjukhuset och lämnade blod, igen. Och nu mellanlandar jag hemma för att sen återvända och göra ett ultraljud i eftermiddag, igen. 

Efter överstimuleringen och natten på sjukhus i onsdags vill de följa upp och kontrollera att svullnaden i äggstockarna går ner som den ska och att min kropp svarar på den blodförtunnande medicinen jag får, vilket ju iofs är bra...

MEN JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ SJUKHUSBESÖK! Hela min kropp ser ut som en nåldyna med stickhål och blåmärken på händer, armar, magen och till och med handlederna! Jag har väldigt otydliga blodådror vilken nästan alltid resulterar att jag blir stucken på de mest kreativa ställen, ofta mer än en gång eftersom att nålen "missar" blodet första gången. Jag är trött på att ligga i gynstolar och ha främmande människor som gräver i mig och jag är trött på sterila väntrum med två år gamla inredningsmagasin och senaste numret av "Gynsam". 

Jag är trött på att vakna upp och svälja ner en hel näve tabletter och jag är trött på att leta upp nya ytor av hud på magen där jag inte är sönderstucken. 

Jag är trött på att sjukskriva mig från jobbet och framförallt är jag trött på att vänta på svar. 

Åtta dagar till, sen vet jag. 

Ursäkta gnället, ibland måste man bara.

Kommentarer
Postat av: ekke

KRAM!!!!

Åh vad jag hoppas att det var värt det!!! om 8 dagar vet ni :)

2012-02-13 @ 21:02:51
URL: http://enfamilj.blogg.se/
Postat av: Magdalena78

Håller tummarna att efter detta kommer du få ett positivt besked!!!



Kramar

2012-02-13 @ 21:15:12
Postat av: ekke

Har lämnat en award till dig i min blogg :)

Kram

2012-02-15 @ 20:42:40
URL: http://enfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0