Om att börja om igen.

Det var ett tag sen jag skrev i denna blogg. Julen och livet kom emellan, helt enkelt. 

I morgon ska jag till apoteket för att hämta ut min beställda medicin. Menopur, Orgalutran och Ovitrelle i sprutform och Folacin och Bephaten i tablettform. Denna gång, inför IVF tre, testar jag på webb-vänners inrådan testat en speciell "vitamincocktail". Varje morgon äter jag B-vitamin, D-vitamin, E-vitamin, Omega 3, Folacin och en fjärdedels Albyl (blodförtunnande för barn).

I exempelvis USA undersöker och behandlar man kvinnors immunförsvar i större utsträckning vid infertilitetsproblem än vad de gör i Sverige. Har man som jag flera immunologiska sjukdomar (Atopiska eksem och IBS i mitt fall) kan det innebära att immunförsvaret är överaktivt och därför gör sitt bästa för att ta död på främmande celler, som t.ex. ett embryo. Det blodförtunnande jag tar (Albyl) bryter ner immunförsvaret under en tid och gör kroppen mer mottaglig för en graviditet. E-vitaminet och Omega 3 tar jag för mina eksem.

Utöver ovan nämnda självmedicinering (och jag som alltid litat till fullo på sjukvården innan) har jag bokat i akupunktur för barnlöshet. Vid fyra till sex tillfällen ska jag få kroppen punkterad av nålar, ännu ett "trick" för att göra kroppen mottaglig för en graviditet. 

Tar sig inte detta försöket (som ska påbörjas vid min nästa mens, om två och en halv vecka ungefär), så lämnar vi alla fertilitetsbehandlingar bakom oss och går helhjärtat in för adoption sen. Mentalt är både jag och J i princip redan där - långt fram i adoptionsprocessen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0