Sprutor, sprutor, sprutor

Nu är jag inne på femte sprutdagen och det betyder att jag ska lägga till ytterligare en spruta idag, Orgalutran.

Menopuren som jag sprutat med hitills och fortsätter med fram tills äggplocket, är till för att få äggen att börja växa i äggstockarna. Orgalutranen, som jag alltså lägger till från och med dag fem, är till för att bromsa upp äggproduktionen så att äggen inte lossar i förtid.

När det sen är dags för äggplock får jag sluta med bägge sprutor en dag innan och då tar jag också Ovitrelle, som är en "ägglossningsspruta" som gör att äggen lossar. Tänk att allt detta är möjligt! Tack vetenskapen!

På måndag är det dags för denna behandlingens första ultraljud, då de ska räkna hur många ägg som börjat växa och hur stora det huunit bli. När tillräckligt många är tillräckligt stora (äggblåsan ska vara över 16 mm har jag för mig) så bokar vi in tid för äggplock. Då är vi halvvägs i processen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0